Ministrstvo za infrastrukturo RS
Državna sekretarka
Na dogodku Premikamo Slovenijo smo prvič izvedeli več o meddržavnem projektu testiranja samovozečih vozil, državna sekretarka Nina Mauhler upa na razplet pri drugi cevi predora Karavanke v nekaj tednih, na Slovenskih železnicah pa napovedujejo skrajšanje vožnje od Ljubljane do Dunaja na štiri ure
Železniško progo med Mariborom in Šentiljem te dni moderniziramo s polno paro. Ker pa je proga zgolj enotirna, so jo morali 25. oktobra zapreti, tako da do 15. decembra ne bo železniške povezave med Mariborom in Avstrijo, kar povzroča precej zadreg pri prevozih tovora čez Slovenijo. Na Direkciji za infrastrukturo imajo v načrtih tudi gradnjo drugega tira do Šentilja, vendar bo ta na vrsti šele po letu 2022.
Kot zanimivost dodajmo, da smo sredi 19. stoletja že imeli dvotirno progo na celotni trasi med Dunajem in Trstom, vendar smo po drugi svetovni vojni en tir med Mariborom in Šentiljem odmontirali in tirnice prodali v Albanijo. Ker pa smo se iz zgodovine očitno nekaj naučili, bomo zdaj drugi tir do Šentilja spet gradili. Enotirne proge na glavnih koridorjih načeloma niso dobra novica, a žal tudi na zahodu Slovenije ni veliko bolje – tudi proga Ljubljana – Jesenice – Karavanke je zgolj enotirna. Enako velja za progo do meje z Madžarsko. Vse te proge bomo morali postopoma spremeniti v dvotirne, če bomo hoteli pretočen promet na glavnih koridorjih.
Drugo cev cestnega predora Karavanke so Avstrijci začeli vrtati že septembra, pri nas pa je projekt ujet v revizijskem postopku. “Upam, da se bo to razpletlo v nekaj tednih, vendar tudi če bomo začeli z deli na začetku prihodnjega leta, bomo težko ujeli Avstrijce,” pravi Nina Mauhler, državna sekretarka na ministrstvu za infrastrukturo.
Daniel Avdagič, AV Living Lab: Testno infrastrukturo za testiranje samovozečih vozil na območju med Slovenijo, Madžarsko in Avstrijo bodo za začetek uporabljali proizvajalci avtomobilov in sestavnih delov.
Miloš Rovšnik, namestnik direktorja SŽ-Potniški promet: Čas vožnje vlakov od Ljubljane do Dunaja bomo v treh do štirih letih skrajšali na štiri ure.
Sandi Brataševec, Nomago: Zanima nas območje od Slovenije, do severne Italije in do Dubrovnika. Smo ponudnik mobilnostnih rešitev, hkrati pa se intenzivno digitaliziramo. Zdaj imamo v voznem parku 800 avtobusov in zaposlujemo tisoč ljudi.
Sebastian Sperker, Rail Cargo Carrier: Pri mednarodnih prevozih tovora je še vedno bistveno preveč čakanja. Preveč čakamo na mejnih prehodih, zaradi enotirnih prog pa tudi veliko čakamo na potniške vlake.
Mateja Matajič, Prometni inštitut Slovenskih železnic: Kot del celovite prevozne storitve »S SŽ od doma do cilja« imamo v načrtu postavitev 24 e-točk na železniških postajah, na katerih si bodo lahko potniki, ki bodo izstopili z vlaka, sposodili e-kolo, e-skuter ali e-avto in nadaljevali potovanje do svojega cilja.
Marko Gorjup, predsednik upravnega odbora TPV Group: Vzpostavili bomo pametno tovarno, ta pa bo hkrati naš izdelek, ki ga bomo prodajali.
Matjaž Korman, vodja oddelka integracija lastnosti in funkcij ter zrelostna stopnja Audijevih električnih vozil, se je na Brdo pripeljal z električnim Audijem e-tronom, ki bo v prodaji šele februarja prihodnje leto. Več v članku: Električna avantura Slovenca v razvoju Audija, ki se bere kot kriminalka.
Johannes Lieberman, Wiener Linien, koordinator uvedbe samovozečega minibusa Seestadt-Aspern nam predlaga, naj tudi pri nas začnemo testirati samovozeča vozila. Dodaja tudi, da pri upravljavcu mestnega prometa na Dunaju pospešeno kupujejo e-avtobuse.
Nelson Šorgo, vodja digitalnih projektov na Slovenskih železnicah, napoveduje, da bomo drugi teden lahko začeli uporabljati mobilno aplikacijo za nakup železniških vozovnic.
Prihod udeležencev in registracija
Otvoritev konference in pozdravni nagovori
Panel vodi: Peter FRANKL, direktor in glavni urednik, Časnik Finance
TESTIRANJE PRIHODNOSTI MOBILNOSTI: Oblikovanje testne regije za avtonomno vožnjo, infrastrukturni izzivi, vezni člen med razvojnimi zahtevami in poslovanjem
Panel vodi: Borut HOČEVAR, novinar in urednik portala ter priloge Okolje in energija, Časnik Finance
Odmor
MOBILNOST IN POSEL V PRIHODNOSTI: Rast in razvoj povezanih panog, najnovejše tehnologije in mesto dobaviteljev v prihodnosti
Panel vodi: Peter HASSLACHER, direktor ADVANTAGE AUSTRIA Ljubljana
PRIHODNOST TRANSPORTA: Sistemi javnega prevoza in tovornega prometa, razvoj avtonomnih in električnih sistemov, avtonomni individualni prevoz v primerjavi z masovnim prevozom
Panel vodi: Nataša KORAŽIJA, novinarka in urednica portala ter priloge Transport in logistika, Časnik Finance
Sklepne besede
Zaključek konference, kosilo in priložnost za druženje
Ministrstvo za infrastrukturo RS
Državna sekretarka
Časnik Finance
Direktor in glavni urednik
ADVANTAGE AUSTRIA Ljubljana
Direktor
A.T. Kearney Slovenija
Podpredsednik
ALP.Lab GmbH
Direktor
Skupina TPV
Direktor – predsednik poslovodstva
Prometni inštitut Ljubljana
Vodilna raziskovalka – vodja projektov
AV Living Lab
Direktor
A3PS and Digi-Trans Association
Član uprave
SŽ-Potniški promet
Pomočnik direktorja
SŽ-Potniški promet
Vodja digitalnih projektov
AVL LIST GmbH
Podpredsednik za korporativno strategijo
AUDI AG
Vodja oddelka Integracija lastnosti in funkcij ter zrelostna stopnja Audijevih električnih vozil
MAGNA STEYR Fahrzeugtechnik AG & Co KG
Višja vodja za mobilne rešitve
Vodja sveta CNL za trajnostno logistiko
Hidria Holding
Direktor
Nomago
Direktor
Rail Cargo Carrier
Generalni direktor
Dunajski javni prevoz (Wiener Linien GmbH)
Projektni koordinator za projekt “auto.bus-Seestadt”
Foto: Jernej Lasič
Generalni sponzor:
Panelni sponzorji:
Mali sponzorji: